خاویار دریای خزر

باکیفیت ترین خاویار جهان از ماهی‌های خاویاری دریای خزر استحصال می‌شود. اصلی ترین ملاک قیمت گذاری این خوراک دریایی نوع آن و ماهی خاویاری است. خرید این کالای خوراکی لوکس و لاکچری در ایران، عمدتا از طریق مراکز فروش و نمایندگیهای رسمی شرکتهای معتبر در پرورش و تولید خاویار انجام میپذیرد.

قیمت جهانی هر کیلوگرم خاویار دریا خزر بسته به نوع و کیفیت، بین 4.500 دلار الی 35.000 دلار تعریف میگردد.

ارزان قیمت ترین نوع خاویار خزر بری و گران قیمت ترین، بلوگا الماس است.

مجموعه بزرگ خاویار ایران (cocaviar) به عنوان برترین شرکت تولید و فروش خاویار در کشور، بهترین گزینه جهت خرید تخمهای خاویاری خزر باکیفیت و مرغوب ایرانی اصل به حساب می آید.

با توجه به ثبات قیمت جهانی خاویار خزر و البته افت ریال، خرید مستقیم و بی واسطه از این مجموعه کاملا مقرون به صرفه میباشد.

بهترین راه ارتباطی با مشاورین و کارشناسان این مجموعه در بخش فروش، شماره تلفنهای 02177028941 و 09104017753 میباشد.

مجموعۀ خاویار ایران کلیه خاویارهای خود را از لحاظ اصالت، کیفیت، سلامت، تازگی و در عین حال قیمت، به طور کامل و ویژه ضمانت میکند.

 

 قیمت خاویار دریای خزر

نرخ و قیمت خاویار در دریای خزر به گونۀ ماهی خاویاری و نوع تخمهای استحصالی بازمیگردد. همچنین سن تاس ماهی در کیفیت و متعاقبا قیمت خاویار خزر تاثیری به سزا دارد. مدت زمان پرورش تخمهای خاویاری در دل تاسماهی، مستقیما در مرغوبیت و قیمت آن اثرگذار است. هر چه سن ماهی و زمان پرورش خاویار بیشتر، کیفیت و قیمت تخمهای خاویاری بیشتر خواهد بود.

 

قیمت خاویار  خزر اصل

به علت گرانی قیمت خاویار خزر، متاسفانه بسیاری از متقلبان در تولید انواع تقلبی این ماده غذایی فعالیت دارند. قریب به اتفاق خاویارهای غیراصل در کشور روسیه و تحت برند جعلی آذربایجان (Azərbaycan) تولید میگردند. خاویارهای تقلبی از جلبک و مواد ژلاتینی همراه با طعم دهنده و رنگ ساخته میشوند. به همین علت یا فاقد خاصیت و یا مضر میباشند. تشخیص خاویارهای اصل از انواع غیر اصل کمی دشوار است. به همین علت توصیه بر خرید خاویار خزر اصل از مراکز فروش و نمایندگیهای رسمی شرکتهای معتبر میباشد.

 

خاویار قرمز چیست و چه ارزشی دارد؟

خاویار سرخ یا قرمز یا نارنجی و یا زرد در واقع خاویار نیست. این دسته از تخمهای ماهی متعلق به ماهیان غیرخاویاری است.

ماهیان آزاد همچون انواع قزل آلا و سالمون، مولد دانه های اشپل میباشند. اشپل ماهی از سایزی به مراتب درشتتر نسبت به خاویارهای اصل برخوردار است. اما ارزش غذایی، خواص و در نتیجه قیمت کمتری دارد.

 

ماهی خاویار خزر

خاویار ماهی دریای خزر در انواع متعددی است.

ماهیان خاویاری دریاچۀ خزر شامل فیل ماهی (بلوگا)، اوزون برون (تیریج)، قره برون (تاسماهی ایرانی)، چالباش (تاسماهی روسی) و شیپ (تاسماهی خاردار) میشوند. هوسو هوسو (Huso Huso) نام دیگر فیلماهی میباشد. با توجه به کشورهای تُرک زبان کرانه دریاچه خزر، شامل ایران، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و روسیه (قالموقستان، داغستان و آستراخان)، اکثر موجودات آبزی در این منطقه دارای اسامی تُرکی هستند. اوزون بورون در زبان تُرکی به معنای دماغ دراز یا بینی بلند (به علت پوزۀ کشیده) است. قره بورون نیز به معنی دماغ سیاه یا بینی مشکی (به دلیل پوزه تیره) میباشد. همچنین چالباش را به واسطه حفره موجود بر روی سر آن با این نام میخوانند. شیپ اما در تُرکی به مفهوم لخت (با توجه به شکم لخت) است.

 

 خاویار خزر ایران

خاویارهای وحشی استحصالی از تاسماهیان دریاچه خزر در مناطق جنوبی، به کشور ایران تعلق دارند. کیفیت برتر خاویار ایران به علت شرایط زیست محیطی و آلودگی کمتر میباشد. این تخمهای خاویاری از ماهیان خاویاری گوناگونی به دست می آیند. اصلیترین خاویار ایرانی یعنی بلوگا، از فیل ماهی حاصل میگردد. فیل ماهی بزرگترین ماهی خزر به شمار میرود.

 


انواع خاویار خزر

خاویار شامل طیف نسبتا محدودی میشود.

محبوبترین و معروفترین نمونه های تخمهای خاویاری؛ بلوگا، آسترا، سوروگا و بری به حساب می آیند. خاویار بلوگا خود نیز دارای انواع بلوگا امپریال، بلوگا رویال، بلوگا الماس، بلوگا سه صفر و بلوگا سیاه است. بلوگا امپریال در 3 درجه امپریال ساده، امپریال تاپ و امپریال درباری یا امپریال اشرافی وجود دارد. البته خاویار استرلیاد (اتریش) و خاویار کالوگا (بلوگا چینی) نیز، از دیگر انواع خاویار محسوب میگردند.

 


 قیمت خاویارالماس خزر

با توجه به توضیحات قبلی، بلوگا الماس گران قیمت ترین نوع خاویار ایران و جهان تلقی میشود. بلوگا الماس به علت کمیابی و همچنین ظاهر خاص (مروارید گونه)، قیمت بسیار متفاوتی نسبت به سایر خاویارها دارد. اما از لحاظ کیفیت، خواص، ارزش غذایی و طعم، بلوگا امپریال درباری بهترین نمونه خاویار میباشد. بلوگا الماس به علت پدیده آلبینو یا به اصطلاح زالی فیل ماهی به وجود می آید. قیمت جهانی بلوگا الماس بسته به کیفیت، بین 10.000 تا 35.000 دلار به ازای هر کیلوگرم است. اما قیمت جهانی هر کیلوگرم بلوگا امپریال اشرافی در حدود 7000 تا 8000 دلار میباشد. سایز دانه های بلوگا الماس و بلوگا اشرافی از 3 میلیمتر تا 3.9 میلیمتر است. البته قیمت داخلی خاویار تفاوت فاحشی با قیمت های جهانی دارد.

 

خواص خاویار طلایی خزر

فواید خاویار به واسطه ارزش غذایی فوق العاده این خوراک دریایی بسیار زیاد میباشد. املاح معدنی، ویتامینها، پروتئینها، آنتی اکسیدانها، اسیدهای چرب غیراشباع و آمینو اسیدها؛ ریزمغذیهای تشکیل دهندۀ خاویار هستند. همچنین خاویار یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب میگردد. این حجم از ارزش غذائی، منجر به پیدایش خواص متعددی در این غذای دریایی شده است. با توجه به تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم عصبی بدن و همچنین تنظیم دستگاه گوارش، سپر دفاعی طبیعی در بدن ایجاد میشود. در نتیجه مصرف خاویار خزر موجب پیشگیری، درمان و توقف پیشرفت بسیاری از بیماریها میگردد. همچنین به واسطۀ فقدان قند مصنوعی، کربوهیدرات و اسیدهای چرب اشباع؛ در تنظیم تودۀ بدنی و تناسب اندام مفید میباشد. مصرف خاویار اصل خزر در زیبایی اندام و لاغری تاثیرگذاری کتمان ناپذیر دارد. ویتامنیها، مواد معدنی و کلاژن موجود در خاویار، در جوانسازی پوست و درمان ریزش موی سر نیز موثر است.

 


مصرف خاویار دریای خزر

برخلاف تصور بسیاری از هموطنان، خاویار باید به صورت کاملا خام سرو و صرف شود. چرا که هر گونه پخت و پز سبب از بین رفتن ارزش غذایی این ماده غذائی ارزشمند میگردد. به طور کلی هر گونه گرما یا انجماد، باعث از دست رفتن اکثر خواص خاویار میشود. با توجه به جذب بهتر بدن در ساعات اولیه روز، توصیه کارشناسان و متخصصین تغذیه بر مصرف خاویار در وعده صبحانه میباشد. خاویار را میتوان به تنهایی یا همراه با چاشنیهایی همچون نان تست، عسل، کره، خامه، مربا، سبزیجات، تخم مرغ، تخم بلدرچین، پوره سیب زمینی و دیگر افزودنیها میل نمود. حداقل میزان مصرف در هر وعده 15 گرم و حداکثر 50 گرم است.

 

خرید خاویار خزر

خاویار دریای خزر یک کالای فوق لوکس و گران قیمت به شمار میرود. به همین جهت این کالای خوراکی لاکچری را باید از طریق مراکز فروش و نمایندگیهای رسمی شرکتهای معتبر در زمینه پرورش و تولید خاویار خریداری کرد. محل نگهداری، نحوه حمل و نقل و دیگر مسائل مرتبط با سلامت این مادۀ غذایی بسیار حائز اهمیت میباشد. به علت وجود انواع نامرغوب و بی کیفیت و همچنین تولید نمونه های تقلبی و غیراصل خاویار، هر گونه اقدام به خرید بایستی از طریق محل و مکان مطمئن صورت گیرد. تشخیص خاویار اصل از تقلبی کمی دشوار به نظر میرسد.

اما از کجا خاویار بخریم؟

مجموعۀ خاویار ایران به عنوان برترین شرکت تولید و فروش خاویار در کشور، بهترین گزینه جهت خرید تخمهای خاویاری باکیفیت و مرغوب ایرانی اصل به حساب می آید.

خریدی امن و مطمئن را با مجموعۀ خاویا ایران cocaviar تجربه خواهید نمود.

 

قیمت خاویار صادراتی خزر

از نظر کیفیت و طبیعتا قیمت، نوع صادراتی خاویار در لولی بالاتر قرار میگیرد. صادرات خاویار خزر به علت قرارگیری ماهیان خاویاری در معرض انقراض، توسط کنوانسیون سایتس و کنوانسیون خزر ممنوع گردیده است. بدین ترتیب تمامی خاویارهای صادراتی ایران در نوع پرورشی هستند. البته قیمت و کیفیت خاویار دریایی در قیاس با خاویار پرورشی بالاتر میباشد.

 

 



قیمت هر قوطی خاویار خزر

تخمهای خاویاری جهت خریدهای کم در ریپک قرار میگیرند. ریپکها در متریال شیشه و فلز روکشدار (قوطی) هستند.

ریپکهای شیشه ای در حجمهای 15، 25، 30، 50، 100 و 150 گرم میباشند. قوطیهای فلزی روکشدار نیز در اوزان 10، 20، 30، 50، 150 و 250 گرم تولید میگردند. قیمت این غذای دریائی بسته به نوع خاویار و وزن تخمهای خاویاری درون قوطیها متغیر است.

 

 

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ